zaterdag 11 oktober 2014

Evening Routine

Ik heb een paar maanden (?) geleden al eens een artikel geschreven over mijn morning routine, maar het leek me ook wel leuk om een artikel te schrijven over mijn evening routine. Ik probeer de laatste tijd verschillende producten om mijn gezicht goed te reinigen en crème te gebruiken. Normaal was ik altijd te lui voor dat soort dingen en haalde ik alleen even snel mijn make-up eraf, maar nu ik heb gemerkt dat mijn huid er een stuk beter en zachter van wordt, wil ik toch proberen om het vaker te doen. In dit artikel ga ik dus aan jullie laten zien welke producten ik in de avond gebruik!




Om mijn gezicht te reinigen, moet ik eerst mijn make-up er af halen. Dat doe ik met een reinigingsmelk van de Hema. Ik gebruikte eerst altijd eye make-up remover pads van de Hema, maar daar kreeg ik vaak traanogen van en deze werkt toch een stuk beter. Deze reinigingsmelk haalt ook meteen een hoop vuil van je huid af en dat zie je meteen als je op het watje kijkt waarmee je je gezicht hebt schoongemaakt, dat is meestal helemaal vies.


Daarna gebruik ik nog een reiningsgel, de reinigingsgel in een geur van komkommer en limoen van Essence. Ik heb nu eigenlijk mijn gezicht al gereinigd, maar hiermee doe ik het nog eens extra goed en deze hoort bij de crème die ik gebruik, dus dat sluit daar ook mooi op aan. Deze gel breng je (met een beetje water) aan met je vingers en smeer je uit over je hele gezicht. Vervolgens spoel je je gezicht af met water en droog je het af. Ik merk vaak dat mijn gezicht dan wat ruwer of stugger aanvoelt, omdat je als het ware al het vuil (en dus ook een laagje bescherming) van je huid hebt afgehaald.


Voor dat 'probleem' gebruik ik daarna een crème, die brengt dan zo'n laagje weer op je huid. Ik gebruik de gezichtscrème van Essence, die bij de reinigingsgel hoort en dus ook dezelfde geur heeft. Je hoeft van deze crème maar een klein beetje op je vingers te doen en dat smeer je uit op je gezicht. Je zult zien dat een klein beetje al genoeg is, want anders krijg je snel een vette laag op je huid en dat is niet prettig als je naar bed gaat. Ik merk wel al meteen dat deze creme mijn gezicht weer een stuk zachter maakt en dat vind ik fijn!

Nadat ik dan ook nog mijn tanden heb gepoetst (ik gebruik een tandpasta van Elmex!!!) en mijn pyjama heb aangedaan, ga ik lekker naar bed. Dit is dan wat ik elke avond probeer te doen en toe nu toe werkt het vrij goed, want ik zie wel duidelijk verschil aan mijn huid. Ik raad het je dan ook zeker aan!

Wat is jouw evening routine? 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten