zondag 18 augustus 2013

DIY: (friendship) bracelets


Ik had laatst niks te doen, vakantie, dus ging ik op internet op zoek naar wat leuke DIY's. Dus ik kwam deze tegen, en die leek me wel leuk aangezien je er niet erg veel voor nodig hebt.




Ik ging rondsnuffelen op zolder en vond daar een oude doos met kraaltjes en een paar touwtjes, heel handig om het een keertje uit te proberen. Dit touw was van een stevig materiaal, en daardoor niet geschikt om de echte Friendship bracelet te maken. Daardoor ging ik op zoek naar iets soortgelijks maar wat ik dan met dit touw kon doen. Toen vond ik het idee om te vlechten met kraaltjes, zie hier het resultaat: (sorry voor de instagram kwaliteit!)





















Later ben ik naar de hobbywinkel geweest om garen te halen waar je armbandjes van kon knopen (Ik had een doosje die daar zelfs speciaal voor verkocht werden). Nu heb ik geprobeerd om echt een armbandje te knopen, dat zag er zo uit: (nogmaals mijn excuses voor de instagram kwaliteit, ik had de foto's niet meer zonder)

Zoals je ziet heb ik er pailletjes op gemaakt, simpel met een doorzichtig draadje en een naald. Ook hier had ik weer een vlechtje met kraaltjes gemaakt, dit keer een roze met pareltjes. Het nadeel was alleen dat deze niet goed bleef zitten en al snel erg rommelig eruit zag. 

Heb jij ooit armbandjes gemaakt? 





Geen opmerkingen:

Een reactie posten