vrijdag 15 augustus 2014

Back to school checklist!

Voor de meesten begint school binnenkort weer. Ik zelf begin op 1 september weer, maar ik weet dat er ook een aantal zijn die komende week al beginnen. Vandaar dat ik vond dat een 'Back to school' - artikel op mijn blog niet mocht ontbreken. In dit artikel ga ik het gewoon een beetje over het nieuwe schooljaar hebben en, vooral, de dingen die je niet moet vergeten of echt moet aanschaffen. Ik ben benieuwd of ik alles al heb!


Je ziet het hierboven al een beetje, maar schoolspullen zijn eigenlijk wel het belangrijkste voor een goede start in het nieuwe schooljaar. Je agenda helpt je bijvoorbeeld bij het plannen van al je huiswerk, en het werkt toch een stuk makkelijker (en leuker!) met een setje nieuwe pennen. Hier even een lijstje van dingen die misschien handig kunnen zijn op school, en die je misschien nog niet ingeslagen had?

- Goede schooltas
Het is erg handig van te voren even te checken of je schooltas nog goed is. Het zou zomaar kunnen dat ie de eerste week al kapot gaat en dan heb je niks meer. Als je het van te voren goed nakijkt, kun je ook op tijd een nieuwe kopen, mocht hij niet in orde zijn. 

- Agenda
Als er iets een must is om  te hebben op school, dan is het wel een agenda. Dit is gewoon ontzettend makkelijk om je huiswerk te onthouden, ook al denk je dat je het thuis nog wel weet. Ik gebruikte agenda's ook vaak om beter te kunnen plannen met toetsen leren, erg handig dus! 

- Kaftpapier
Ook al is het misschien niet het leukste werk, ik denk niet dat jij (of je ouders) blij worden van een rekening, omdat je schoolboeken beschadigt zijn. Daarnaast heb je tegenwoordig ook nog eens ontzettend leuk kaftpapier, en dat maakt het toch ook weer wat minder erg?! 

- Markeerstiften
- Pennen
- Potloden
- Gum
- Puntenslijper
- Geodriehoek
- Liniaal
- Schaar
- Lijm
- Correctievloeistof (typ-ex) 
Ik doe deze items maar even bij elkaar, omdat het allemaal in je etui thuishoort. Ik heb de laatste jaren gemerkt dat als je etui in orde is, dat je al een heel eind bent. Zorg bijvoorbeeld dat je bij wiskunde altijd een geodriehoek of liniaal hebt, wij kregen altijd aftrek als je geen rechte lijnen kon zetten! 

- Brooddoos
Ik denk dat dit een beetje voor zich spreekt. Je boterhammen in plastic zakjes doen scheelt ruimte, maar ik vond het nooit fijn dat ze dan als het ware geplet werden. In een brooddoos blijft alles naar mijn idee ook verser!



- Gymtas
Ik denk dat deze ook wel logisch is. Een gymtas kun je ook makkelijk een week in je kluisje bewaren, zo hoef je niet steeds je spullen mee naar huis te nemen (tenzij het stinkt natuurlijk!). Ik liet mijn gymschoenen ook eigenlijk het hele jaar door op school staan, net zo makkelijk. 

- Schriften
Ook weer een vanzelfsprekende. Als je dit jaar naar de brugklas gaat of je zit al op de middelbare school, ga er maar vanuit dat je voor elk vak een schrift nodig hebt. Ik gebruikte meestal kleine schriften, alleen voor Nederlands gebruikte ik grote, omdat we daar vaak lange teksten moesten schrijven. 

- Vulpotlood
Ik weet niet of deze écht nodig is, maar wij moesten deze altijd eentje hebben voor techniek en handenarbeid als we technische tekeningen gingen maken. Dat werkt veel beter met een vulpotlood dus dat is ook handig om te hebben, vooral als je techniek hebt!  

- Rode (of andere kleur) pen
Het lijkt niet nodig, maar je leert het meeste van je eigen fouten. Daarom is het ook handig je eigen werk na te kijken, zodat je weet wat je fout doet! Met een rode of andere kleur pen vind ik dat het beste werken! 

- Snelhechters/mappen/insteekhoezen
Je zult dit jaar ook werkstukken gaan maken en dan zijn snelhechters en insteekhoezen heel handig om je werkstuk netjes in te leveren. Daarnaast gebruikte ik ook altijd een map voor mezelf, om bijvoorbeeld mijn samenvattingen in te bewaren die ik gemaakt had. Dan gebruikte ik tabbladen voor de verschillende mappen. Erg handig om te leren! 

Zo, dit waren een aantal dingen die je zeker moet hebben voor het nieuwe schooljaar of die gewoon handig zijn. Ik hoop dat er mensen zijn die hier iets aan hebben, ik vond het voor mezelf eigenlijk wel heel handig. Ik weet nu ook dat ik nog wel een aantal dingen zal moeten gaan halen voordat het nieuwe schooljaar begint! 

Ben jij al klaar voor het nieuwe schooljaar?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten