donderdag 21 augustus 2014

Recept: mini Nutella cupcakes!

Vandaag heb ik een recept voor jullie. Ik ga proberen me een beetje aan een planning te houden, zodat elke dag van de week een zelfde soort artikel online komt. Donderdag komt er dan een DIY/recept online. Voor deze keer ga ik een cupcake recept met jullie delen, om mini Nutella cupcakes te maken! Het lijkt me zelf ontzettend lekker, omdat ik Nutella ook heerlijk vind, dus ik ben erg benieuwd naar het resultaat als ik het zelf eens ga proberen!


Bron recept/foto: http://www.ohnuts.com/blog/nutella-cupcakes/

Wat heb je nodig?
- 2,5 cup Nutella, nu heb ik niet zoveel verstand van cups, maar volgens mij is 1 cup 135 gram en dan is het in totaal 337,5 gram
- 3 eieren
- 130 gram bloem (1 cup)
- 230 gram roomkaas
- Muffinvormpjes

Wat moet je doen?
Allereerst moet je de oven voorverwarmen op 180 graden.
Breek de eieren in een kom en klop ze op.
Nu doe je iets meer dan de helft van de nutella erbij. Klop dit en zorg ervoor dat het één beslag wordt.
Vervolgens doe je alle bloem erbij. Zorg dat dit ook goed onder het beslag komt te zitten, gebruik eventueel een spatel.
Dan doe je het beslag in de muffinvormpjes, je doet ze ongeveer 2/3 vol. Die moeten dan in de oven, op 180 graden, voor 13 tot 15 minuten. Nu moet je ze even laten afkoelen.
Ondertussen maak je de 'frosting', dus wat er op de cupcakes moet. Hiervoor mix je de overige Nutella en de roomkaas. Zorg ervoor dat de forsting lekker luchtig is. Je kunt dan een lepel gebruiken om het op je cupcakes te doen, maar met een spuitzak ziet het er mooier uit!
En dan ben je klaar!

Ik ben erg benieuwd hoe mijn cupcakes eruit gaan zien als ik het ga proberen, maar het lijkt me wel erg lekker aan dit recept te zien!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten