woensdag 20 augustus 2014

Essence gel nails at home!

Mijn zusje vroeg gisteravond of ze mijn nagels mocht doen. Ze had namelijk al een tijdje een lamp om gel nagels te maken gekocht en ze wilde het ook eens bij anderen proberen. Ik was wel nieuwsgierig en liet het haar doen. Ik hoor altijd dat nagels die gelakt zijn met gel langer blijven zitten, dus dit zou wel een leuke oplossing zijn voor als je wil dat je nagellak wat langer blijft zitten. In dit artikel ga ik dit set van Essence bespreken en bekijken wat ik er van vind!



Allereerst begin je met een basis. Daarvoor gebruik je de 'Essence gel nails at home primer', dit is volgens mij ongeveer hetzelfde als een base coat. Dit droogt vrij snel en hier heb je dus ook geen lamp voor nodig. Je moet zorgen dat dit over je hele nagel zit, het is dus ook niet erg als er wat naast je nagels op je vingers terechtkomt. 



Vervolgens gebruik je de 'Essence peel off gel base'. Dit is eigenlijk de gel die je op je nagels aanbrengt waarmee de nagellak goed blijft zitten. Het fijne (of juist niet) hieraan is dat je het er makkelijk af krijgt, omdat je het er als het ware gewoon af kunt trekken. Zorg hierbij dat er niks op je huid zit, want het wordt hard en dan is het lastiger om het er af te krijgen! 


En dan heb je de lamp nodig! Om deze gel basis te laten drogen moet je de nagels die je gelakt hebt onder de lamp houden. Het is daarom verstandig om bijvoorbeeld 4 nagels tegelijk te doen, dan je andere hand en als laatste je duimen. 


Dit duurt een minuutje en dan gaat de lamp vanzelf weer uit. Heel raar, maar nu zijn je nagels hard! Dan gebruik je de cleanser, op een watje, om het vette laagje wat erop zit eraf te halen. Dit lijkt in het begin een eng gevoel, omdat je het idee hebt dat je alles eraf haalt, maar het wordt er alleen maar mooier van! 


Dan kies je je favoriete kleur nagellak uit. Essence zegt dat je het met Essence nagellak moet doen, maar dat maakt helemaal niks uit. Kies een leuke kleur en lak daarmee over je gel laag. Je moet deze laag wel natuurlijk laten drogen, dit kan niet met de speciale lamp.

Als je nagels dan droog zijn, gebruik je de 'Essence gel nails at home clear gel top coat'. Dit is de gel laag die op je nagels komt, als een top coat. Deze moet je ook weer een minuutje onder de lamp houden. 


Dan gebruik je nog een keer de cleanser om vuil of vet laagjes eraf te halen. En dan ben je klaar! Je nagels zijn nu ook meteen droog, dus je hoeft geen uren voorzichtig te zijn met je nagels omdat er anders deukjes in komen. 

Ik heb het al eens eerder gedaan en toen vielen alle 'nagels' eraf in de douche, maar ik ben benieuwd hoe dat nu gaat. Je nagels zien er overigens gewoon gelakt uit, dus je krijgt geen nep effect of iets dergelijks. Ik vind het in ieder geval erg handig en ben benieuwd hoe lang het deze keer blijft zitten! 

Heb jij al eens zelf gelnagels gemaakt? 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten