vrijdag 13 februari 2015

Tag: Something about food

Ja, weer een tag. Ik heb het de afgelopen week redelijk druk gehad met school en dus niet echt tijd gehad om een creatief artikel te bedenken. Daarnaast heb ik dit weekend ook weer een (lang) weekend met mijn vriend en wordt mijn vader 50, dus zullen er niet veel artikelen online komen. Ikzelf vind dit helemaal niet leuk en vandaar dat ik er toch nog even snel een wilde maken. Het is weliswaar een tag, dus iets minder creatief dan make-up artikelen, maar ik denk toch beter dan helemaal niets!

Ik ga de 'Something about food' tag doen. Deze tag zag ik bij Ina en ik was meteen enthousiast. Ik ben weliswaar geen grote eter, maar ik hou wél van lekker eten. Vandaag dus deze tag, ik ben benieuwd!




Als je iedere dag nog maar één soort gerecht als avondeten mag eten, wat zou dat dan zijn?
Hmm, dit is een lastige. Het eerste wat in me opkomt is lasagne, maar ik denk dat je dat dan ook heel snel moe bent. Maar ik ga denk ik toch maar voor lasagne, want daar heb ik elke dag wel zin in.

Welk drankje bestel jij op restaurant?
Meestal appelsap of Ice Tea. Vorige week zijn we uit eten geweest en toen bestelde ik een appelsap, en ik kreeg een verse appelsap. Die was zó lekker. Ik bestel dat meestal omdat er geen 'prik' in zit en je daar vaak minder snel vol van zit (ik zit snel vol).

Wat was vroeger je lievelingseten?
Frietjes. En als ik dan iets specifieks moet zeggen dan ging ik het liefst naar de McDonalds, waar ik altijd een Happy Meal bestelde.

Wat is het laatste dat je hebt gedronken of gegeten?
Ik schrijf dit in de ochtend, dus mijn ontbijt. Ik at drie sneetjes brood met pindakaas (eentje met pindakaas én suiker) en ik had een beker melk.

Als jij mag kiezen waar je uit eten wil, waar ga je dan naartoe?
Ik vind wokken altijd erg lekker. Niet dat ik zelf het wokken zo lekker vind, maar meestal kom je dan in een zelfbedieningsrestaurant waar ze ook grillen en ander lekker eten hebben. Ik vind sowieso zelfbediening erg fijn, je weet hoe het eruit ziet en je kunt zelf kiezen hoeveel je opschept, ideaal!


Wat lust je echt niet?
Ik heb heel veel dingen die ik niet lekker vind en het eerste daarvan is champignons. De textuur alleen al vind ik verschrikkelijk. Verder weet ik niet echt iets te noemen wat ik écht niet lust, maar ik hou ook niet van varkensvlees en zuurkool (sowieso hou ik niet zo van kool).

Om welk gerecht sta jij bekend?
Ik kook niet heel vaak, maar ik heb wel al eens regelmatig de lasagne van mijn vader gemaakt. Het duurt wel drie uur om die te maken, maar hij is zó lekker. Ik wil alleen niet zeggen dat ik hierom bekend sta, aangezien het echt 'papa's recept' is haha!

Chips of chocolade?
Deze is zo lastig. De ene keer ben ik in een chocolade bui en de andere keer in een chips bui. Ik denk dat ik toch maar voor chips ga, aangezien ik daar altijd wel zin in heb.

Wat eet jij in de bioscoop?
Toevallig ben ik afgelopen zaterdag nog in de bioscoop geweest en toen bestelde ik een kleine zoete popcorn, een kleine pringles en een Ice Tea. Normaal pak ik alleen maar popcorn, maar ik had eens zin in wat meer.

Wat lustte je vroeger nooit, maar nu wel? Hoe komt dat?
Ik denk dat ik hier een hele waslijst kan ophangen. Maar als ik een ding moet noemen dan is het toch wel stamppot. Vroeger had ik hier een hekel aan, maar nu vind ik het eigenlijk wel lekker. Ik denk dat dit vooral komt, doordat mijn moeder vaak aparte dingen kookt. Dan is het ook wel eens lekker om gewoon een stamppot te eten.


Vis of vlees?
We eten hier thuis niet vaak vlees. Misschien twee/drie keer in de week. De rest eten we vis, vegetarisch of helemaal niks. Mijn moeder is vegetariër en ze probeert het eten daarom een beetje aan te passen, ik vind dit wel fijn, omdat ik het liefst ook vegetariër zou willen worden.

Welke dingen wil je nog leren eten of drinken?
Ik vind het hele idee van dingen 'leren eten of drinken' echt onzin. Als ik iets niet lust, ga ik niet extra hard mijn best doen om het te leren eten, dan eet ik het maar niet.

Wat eet jij het liefst als ontbijt?
Crackers of cornflakes. Ik hou sowieso niet zo van brood, maar toch eet ik het elke dag als we niks anders in huis hebben. Soms neemt mijn moeder dan eens cornflakes of crackers mee en dan ben ik helemaal gelukkig.

Alleen nog voorgerechten of hoofdgerechten?
Definitely hoofdgerechten. Ik hou niet van soep, dus daarmee is de helft van alle voorgerechten al geschrapt, dan ga ik liever voor een lekker hoofdgerecht.

Je staat voor het snoepschap, welke snoep kies je? 
Deze is te moeilijk. Ik koop sowieso niet veel snoep en ik snoep ook niet veel, dus veel zou het me ook niet uitmaken. Ik denk dat ik voor iets als napoleons ga, of zure snoepjes, of iets met chocola. Als ik met mijn moeder boodschappen doe en ik mag iets kiezen, sta ik 9 van de 10 keer echt 5 minuten lang naar het schap te staren, omdat ik niet weet wat ik moet kiezen.

Wat is jouw lievelingseten? 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten