zaterdag 4 april 2015

Kwasten wassen

Als er iets is wat ik niet vaak doe, maar wat eigenlijk wel heel belangrijk is bij make-up, is het kwasten wassen. Ik weet dat het helemaal niet hygiënisch is dat ik het ongeveer 1x per half jaar doe, maar ik vergeet het gewoon of heb er geen tijd (en zin) voor. Vandaag besloot ik dat het toch hoog tijd werd, aangezien mijn foundation kwast écht niet meer kan (hij is zelfs een beetje hard geworden van de foundation). In dit artikel ga ik beschrijven hoe ik mijn kwasten was en wat ik daarvoor gebruik.



Allereerst heb je shampoo nodig en een bak (of gewoon de wasbak, als je moeder dat oke vind (de mijne namelijk niet)). De bak vul je met, bij voorkeur een beetje warm, water en daar doe je shampoo bij, zodat je een beetje een schuim effect krijgt. Wat ik dan doe, is een kwast pakken en die in het water leggen. Ik laat hem vaak even liggen zodat hij zelf al wat kan weken en daarna ga ik in het water een beetje over de kwast wrijven. zodat je als het ware de make-up eruit wrijft. Doe dit totdat je kwast een beetje schoon eruit ziet, en je kunt hem eventueel ook nog even onder de kraan houden, dat gaat soms sneller. Daarna leg je hem op een handdoek neer zodat hij kan drogen. Afdrogen heeft weinig zin aangezien je de kwast toch nooit helemaal droog krijgt.

Wat ik ook altijd doe, is het handvat (heet dat zo?) van de kwast alvast even afdrogen, omdat ik bang ben dat het gaat roesten of iets dergelijks, omdat het bij mij vooral metaal is. Geen idee of dat ook echt zo is, dus ik ben benieuwd of er iemand is die dat weet?

Op deze manier krijg ik mijn kwasten goed schoon en kunnen ze er weer even tegenaan! Ik heb er trouwens niet zoveel verstand van, dat ik weet of het ook echt een goede manier is. Maar voor mij werkt het dus we gaan er mar gewoon vanuit dat het goed is.

Hoe was jij je kwasten meestal?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten