maandag 22 september 2014

Het is weer herfst!

Dit artikel is eigenlijk een beetje geïnspireerd op het artikel van Teske. Ik vond het een leuk idee om zoiets bij elk seizoen te doen, een beetje praten over de voor- en nadelen. Ik vind zulke 'klets'-artikelen, zoals ik ze stiekem noem, altijd leuk om te schrijven en vandaar dat ik dit ook eens wilde doen. De herfst is niet mijn favoriete seizoen, maar toch wil ik in dit artikel proberen om er een aantal positieve dingen uit te halen, misschien helpt me dat ook om afscheid te nemen van de zomer! 

Stomme dingen aan de herfst

Allereerst wil ik het hebben over de stomme dingen aan de herfst, ik vind dat ik in dit artikel niet alleen maar positief hoef te zijn, omdat ik ook een hoop negatieve dingen te melden heb. 

1. Slechter weer 
Als ik iets fijn vind, dan is het wel lekker weer. Ik vind kou op zich niet zo erg, maar ik vind het toch niet zo fijn om in de regen, wind en kou naar het station te fietsen. In de herfst regent en waait het nu eenmaal meer dan in andere seizoenen, maar toch hoeft het van mij niet. Geef mij dan maar lekkere lente of zomer temperaturen! 

2. Meer kleren aandoen
Dit is niet echt een nadeel aan de herfst, maar ik heb echt moeite met een mooie en goede outfit samen te stellen met dit weer. Het is te warm voor een trui, en te koud voor een t-shirt. Ik heb niet echt shirtjes met lange mouwen, longsleeves, dus ik moet altijd gaan combineren met blazers o.i.d. en dat is nog knap lastig! 


3. Minder lang licht
Dit kan ook een voordeel zijn, omdat het 's avonds gezelliger is, maar ik vind het niet fijn om 's ochtends door het donker naar het station te moeten fietsen. Ik vind het fijner als er 's ochtends al een beetje een zonnetje schijnt. Daarnaast is mijn fietslicht ook altijd kapot, omdat ik niet vaak meer door het donker fiets, dus dat moet ik nu ook weer gaan maken! 

4. Verkoudheid
Ik ben het nu al bijna twee keer geweest, verkouden. Ik heb een vrij lage weerstand, dus ik ben erg vatbaar voor griep of verkoudheid, en ook dit seizoen heeft het me al te pakken gehad. Ik ben zelfs al een keer mijn stem een paar dagen kwijt geweest, echt een feest! 

5. Overal liggen blaadjes
Dit vind ik niet per se een nadeel, want ik vind de kleuren en de blaadjes in de herfst wel mooi. Soms is het echter erg vervelend als er overal blaadjes liggen, want je kunt er flink van uitglijden! Mij is dit al een paar keer gebeurd en ik hoop dat ik dit seizoen meer geluk heb! 


Voordelen van de herfst

Eigenlijk vind ik het helemaal niet leuk zo negatief te zijn, ik betrapte mezelf er ook op dat ik niet zoveel kon bedenken als dat ik verwacht had. Daarom nu positieve dingen over de herfst! 


1. Mooie kleuren
Dit vind ik een van de leukste dingen aan de herfst. Ik vind de kleuren in de herfst altijd zo gezellig en ik kijk er dan ook graag naar. 

2. Nieuwe garderobe
De herfst is weer een mooi excuus om je garderobe aan te vullen en dat ga ik dan ook zeker doen. Ik moet nu immers wat warmere kleding hebben en ook een nieuwe winterjas. Ik vind nieuwe dingen sowieso leuk, dus dit is wel een voordeel van de herfst! 


3. Knus en gezellig
'S avonds lekker met een dekentje en een warme kop thee op de bank tv kijken. Kou is niet fijn, maar jezelf weer warm maken door een lekker huispak of een deken met een kop thee vind ik dan wel weer ontzettend fijn! 

4. Nieuwe programma's op tv
Deze las ik laatst op internet ergens, maar eigenlijk is dit ook weer een voordeel. In de zomer worden programma's oneindig lang herhaald, maar in de herfst komen er weer nieuwe seizoenen. Hollands Next Topmodel, Expeditie Robinson, Samantha & Michael, GTST en ga zo nog maar even door, leuk!

Een vijfde punt kon ik bij de voordelen zo snel niet verzinnen, ik typ dit artikel om 10 uur 's avonds dus ik denk dat ik ook al een beetje moe aan het worden ben. Ik heb stiekem toch wel een beetje zin in de herfst en ben benieuwd wat voor mooie herfstkleuren ik dit jaar ga zien!

Wat vind jij het leukste of juist het stomste aan de herfst? 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten