zondag 7 september 2014

Review: Yves Rocher parfum 'Comme une evidence'

Ik heb het ontzettend druk met school, ja, de eerste week al! Vandaar dat ik niet elke dag tijd heb om artikelen te schrijven. Toch ga ik mijn best doen en probeer ik het te halen, maar dan weten jullie nu waardoor het komt als er een dag geen artikel online komt.

Vandaag ga ik weer iets reviewen. Iets anders dan make-up deze keer, ik ga namelijk een parfum reviewen. Mijn moeder bestelt regelmatig producten van Yves Rocher en daar krijg je dan altijd een 'verassing' bij. Deze keer was dat een parfum en ik mocht hem hebben, omdat mijn moeder niet vaak parfum draagt. Mij leek het wel leuk om daar dan eens een artikel over te schrijven, omdat ik niet vaak schrijf over parfum o.i.d. Het parfum heet 'Comme une Evidence'. Here we go!

Allereerst vind ik de verpakking echt ge-wel-dig! Ik vind de roze kleur erg leuk en het ziet er heel 'volwassen' uit. Het flesje vind ik ook mooi, maar niet echt bijzonder. Dat maakt in principe niet uit, maar ik vind het altijd leuk als de flesjes een leuk vormpje of iets extra's hebben. 

Dan de geur. Ik weet niet goed hoe ik deze geur moet omschrijven, maar ik vind het echt zo'n typische sterke parfumgeur. Ik kan niet zeggen dat ik echt weg ben van deze geur, als ik nu aan mijn polsen ruik krijg ik er bijna hoofdpijn van, zo sterk is de geur. Op de verpakking staat dat er rozen en jasmijn in zit, en dat rijk je ook wel, maar verder ben ik niet dol op deze geur. Misschien dat smaken verschillen, maar ik vind eht toch een veel te sterke geur voor mij. Ik hou meer van wat subtielere (zeg je dat zo?) geuren. 

De kwaliteit van de parfum is over het algemeen ook niet geweldig. Je ruikt het wel en doordat de geur zo sterk is vind ik het ook helemaal niet erg als hij een beetje vervaagt. Maar erg lang blijft hij niet zitten. Ik heb hem nu ongeveer een half uur op en ik ruik hem nu al een heel stuk minder dan toen ik hem net op had. Nu is dat niet erg, omdat ik de geur niet lekker vind, maar ik vind wel dat een parfum goed moet blijven zitten. 

Over het algemeen ben ik dus niet echt tevreden over dit parfum. Ik denk ook niet dat ik hem veel ga gebruiken. Misschien dat ik langzamerhand wel kan wennen aan de geur, maar ik vind het nu zo sterk dat ik toch liever een ander, zachter geurtje op spuit. Nu kreeg ik deze gratis bij een bestelling, dus veel kun je er ook niet van verwachten vind ik. 

Mocht je toch nieuwsgierig zijn, dit parfum is te koop bij Yves Rocher voor €21,90. Je kunt het hier kopen. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten