woensdag 12 november 2014

Je haar krullen zonder hitte

Ik denk dat iedereen wel eens een krultang of iets dergelijks heeft gebruikt om zijn haar te krullen. Dat is natuurlijk erg mooi en je moet dan sowieso een goede heatprotecter gebruiken, maar dat vaak doen is niet erg goed voor je haar. Nu zou het natuurlijk ook leuk zijn als je krullen kon maken in je haar zonder een krultang of ander apparaat te gebruiken. Die manieren zijn er, en ze zijn soms niet eens zo moeilijk. In dit artikel ga ik er een paar uitleggen en bespreken!



1. Mouse en een knot
Deze heb ik heel vaak gebruikt. Hierbij volg je de volgende stappen:
1. Was 's avonds je haar en doe er daarna mouse in (als je haar handdoekdroog is)
2. Maak dan van je haar een knot (het maakt niet zoveel uit op welke manier je het doet).
3. Hiermee ga je gewoon slapen (of laat je knot de hele dag in zitten) en 's morgens haal je het eruit.
4. Dan heb je al een hoop volume en krullen, maar om het nog beter in model te brengen doe je nog een keer mouse in je haar, zodat het wat mooier zit.
5. Spuit wat haarlak in je haar zodat het beter blijft zitten.

Deze manier is ook vooral om wat volume en mooie slag in je haar te krijgen. Je krijgt hier ook wel krullen van, maar deze zijn wat grover dan dat je bijvoorbeeld met een krultang maakt. Ik vind deze manier eigenlijk vrij makkelijk, omdat je niet heel veel hoeft te doen wil je toch een paar mooie krullen krijgen.


2. Vlechten 
Deze manier heeft elk meisje vroeger wel eens gedaan denk ik. Het is eigenlijk ook vrij simpel:
1. 's avonds voordat je gaat slapen maak je twee (of meer of minder, ligt eraan hoe klein of groot je je krullen wil) vlechten, het liefst met nat haar.
2. 's ochtend haal je de vlechten eruit en zie je dat je mooie, schattige krulletjes in je haar hebt.
3. Spuit wat haarlak in je haar zodat het beter blijft zitten.

Deze manier vind ik persoonlijk heel handig, maar ik vind de golvende krullen niet altijd even mooi. Ik vind het altijd meteen opvallen dat je vlechten in hebt gehad, je krijgt daar toch een bepaalde soort krul van. Toch is deze manier heel goed om eens te proberen, omdat het er ook bij iedereen anders uit ziet.


3. Draaien
Deze manier vind ik ook erg leuk en hier krijg je naar mijn mening ook de mooiste krullen van, die het meeste lijken op krullen die je met een krultang maakt.
1. Pak een plukje haar en begin dat te draaien.
2. Draai net zo lang totdat het zichzelf helemaal opdraait en je eigenlijk niet verder kan draaien (je krijgt dan een soort lusje.
3. Nu kun je twee dingen doen: of je haal het plukje door het lusje heen en trekt het aan (waardoor het zou moeten blijven zitten) of je zet het vast met een klemmetje of speldje.
4. Na een paar uur (dit moet je zelf even uitproberen) haal je het eruit.
5. Spuit wat haarlak in je haar zodat het beter blijft zitten.

Hier krijg je de mooiste krullen van, zoals ik al zei. Deze zijn wat speelser dan die van de knot en wat voller dan die van de vlecht. Zeker de moeite waard om eens te proberen!

Hoe krul jij je haar meestal? 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten