dinsdag 4 november 2014

Tentamens, presentaties en ander drama

Mijn laatste blogpost is ondertussen al weer bijna een maand geleden. Ik voel me daar persoonlijk vrij schuldig over, maar ik heb momenteel gewoon de tijd niet om echt goed te gaan zitten en een goed artikel te schrijven. Dit komt voornamelijk doordat ik het met school heel druk heb, ik zit in mijn tentamen week en ondanks dat ik maar een tentamen heb van 3 vakken is dat toch ontzettend veel werk. Toch wilde ik een artikel schrijven, omdat het ook wel een beetje ontspanning is van het vele leren. Ik heb niet echt inspiratie om iets te schrijven met betrekking tot beauty of iets dergelijks, maar ik vond het wel leuk om gewoon eens even te schrijven over wat me op dit moment bezighoudt en hoe ik mijn tentamens en presentaties aanpak. Ik vind het namelijk erg spannend allemaal!




Allereerst had ik vorige week vrijdag deadline van alle werkstukken en verslagen. Dat waren er vrij veel en dat zorgde dus ook voor de nodige stress. Ik was op tijd begonnen, maar doordat ik heel erg moet wennen aan de weinige informatie die je op het HBO krijgt, wist ik vaak niet wat ik moest doen. Dat heeft ook voor een momentje gezorgd, vorige week woensdag, dat het me even teveel werd en ik er helemaal van in paniek raakte. Dat was natuurlijk nergens voor nodig, maar ik zag het echt even niet meer zitten allemaal. Gelukkig is het allemaal goedgekomen, ook doordat mijn lieve ouders me hebben geholpen, heb ik alles vrijdag ingeleverd.


Ook heb ik me de afgelopen weken erg druk gemaakt over afgelopen maandag. Ik moest toen namelijk een drama les geven van 20 minuten aan mijn klas. Nu ben ik sowieso geen held in presentaties, en zo'n les geven was al helemaal een ramp. Ik praat ontzettend veel en ik kan ook bijna wel met iedereen gezellig kletsen, maar zet je me voor een klas dan krijg ik het doodsbenauwd. Ik was dus weken van tevoren al zenuwachtig en had me goed voorbereid. Toen het gisteren zo ver was, werd ik gek van de buikpijn en de spanning, maar ging het gek genoeg echt goed. Ik kwam goed uit mijn woorden en vond het eigenlijk ook stiekem best leuk om te doen, ondanks dat ik het toch wel spannend vond. De mensen uit mijn klas reageerden ook positief dus dat is weer een dingetje dat ik overwonnen heb!


Dan heb ik morgen ook nog een tentamen waar ik me een beetje zorgen over maak. Ik heb het wel geleerd, maar het is zoveel dat ik erg bang ben dat ik het morgen allemaal niet meer weet. Dat komt ook doordat ik regelmatig last heb van faalangst. Maar hiervoor heb ik besloten dat ik me niet druk ga maken en gewoon mijn best doe, en anders herkans ik het maar. Dat is ook niet het einde van de wereld.

Oke, dan was dit even mijn 'wat heeft me beziggehouden op school' artikel. Mijn blog voelt nu wel eventjes als een klaagmuur, maar ik vond het wel fijn om het allemaal even op te schrijven. Dan valt er toch een klein beetje van de last van je af.

Morgen heb ik dus mijn enige tentamen en ik ga proberen om daarna weer wat artikelen online te krijgen, omdat ik het dan een stuk rustiger heb met school!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten