vrijdag 14 november 2014

Tips voor lipstick die langer blijft zitten!

We kennen denk ik allemaal wel het probleem. Je hebt een mooie kleur lipstick op naar een feestje of iets dergelijks, maar die kleur is er na een half uur alweer vanaf. Ik zelf neem dan vaak gewoon de lipstick mee, maar om nou elke keer naar het toilet te gaan om mijn lipstick bij te werken is ook weer zo'n gedoe. In dit artikel bespreek ik een aantal tips die ervoor zorgen dat je lipstick langer blijft zitten. Ik hoop dat het ook echt gaat werken!




1. Poeder
Deze tip gebruik ik zelf vaak en die werkt eigenlijk vrij goed. Je brengt eerst lipstick aan op je lippen, het liefst met een kwastje. Daarna dep je het even af met een tissue. Dan breng je wat transparante poeder aan op je lippen en dan breng je nog een keer lipstick aan.

2. 3 stappen
Allereerst breng je vaseline aan. Dit dient als een soort basis voor je lipstick. Daaroverheen doe je de lipstick en dan een laagje lipgloss. Dit heb ik zelf nog nooit geprobeerd, maar het schijnt dat dit ook zou moeten werken.

3. Concealer
Deze vond ik ook op internet. Concealer onder je lipstick doen, zou er ook voor moeten zorgen dat het langer blijft zitten én dat de kleur intenser wordt. Dit ga ik zeker eens proberen, want hier ben ik wel benieuwd naar. Ik had er ook nog nooit van gehoord.


4. Scrubben
Voordat je lipstick aanbrengt, is het ook belangrijk dat je je lippen even scrubt. Dit kun je doen met een tandenborstel, een washandje of een speciale lipscrub. Hiermee zorg je ervoor dat al het droge of velletjes van je lippen af zijn en dat je de lipstick goed kunt aanbrengen.

5. Lipliner
Lipliner, in dezelfde kleur als je lipstick, zorgt ervoor dat je lipstick kleur niet uitloopt en dat hij dus ook langer blijft zitten. Dit heb ik zelf nog nooit geprobeerd, ik heb volgens mij zelfs geen lipliner en anders maar in één kleur, maar ik ben eigenlijk wel benieuwd naar het effect ervan.

Ik vond dat het toch wel tegenviel over hoeveel tips er hiervoor te vinden zijn. Ik heb heel wat afgezocht, maar meer dan deze 5 tips kon ik toch niet echt vinden. Een laatste oplossing is natuurlijk gewoon een long-lasting lipstick kopen, dan is het hele probleem meteen opgelost.

Wat doe jij meestal zodat je lipstick langer blijft zitten? 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten