dinsdag 18 november 2014

Tag: Another Blogging Tag

Ik zag deze tag de laatste weken al een paar keer voorbij komen en het leek me leuk om hem ook eens in te vullen. Ik blog nu al ongeveer 1,5 jaar en ik vind dat ik er in die tijd toch al flink op vooruit ben gegaan. Ik vind tags sowieso altijd leuk om in te vullen, en al helemaal als het over bloggen gaat. Dat is de laatste tijd namelijk toch iets geworden waar ik dagelijks mee bezig ben. Ik ben benieuwd naar de vragen en antwoorden!




Wat zou je aan je blog willen verbeteren en wat wil je zeker zo houden? 
Ik ben eigenlijk vrij tevreden over hoe mijn blog er nu uit ziet en wat voor artikelen ik post. Ik zou alleen graag willen dat ik mijn artikelen én wat vaker zou kunnen posten, en dat ik ze wat persoonlijker zou kunnen maken. Het liefst zou ik namelijk elke dag reviews of tutorials maken, omdat ik daar naar mijn idee veel meer van mijn persoonlijke mening en ervaring in kwijt kan. Maar omdat ik daar simpelweg niet altijd tijd of materialen voor heb, schrijf ik ook artikelen over bijvoorbeeld tips, tags, handige weetjes en recepten.
Wat ik zo wil houden is toch de lay-out en de lengte van mijn artikelen. Ik vind het namelijk echt niet leuk om te lezen als een artikel heel kort is, en eigenlijk maar een beetje afgeraffeld wordt. Daar verschillen de meningen ook in, maar ik vind het fijn en belangrijk dat ik lekker uitgebreid ben in mijn artikelen. Mijn lay-out is ook een van de dingen waar ik trots op ben. Ik vind het leuk als een blog er lekker vrolijk uit ziet, maar toch overzichtelijk. Dat is me volgens mij aardig gelukt!

Doe je alles voor je blog alleen?
Jup! Ik vraag af en toe wel eens de mening van bijvoorbeeld mijn zusje, maar ik maak alles en schrijf alles zelf. Volgens mij heb ik één keer in mijn hele blog-tijd mijn zusje een artikel laten schrijven en ik ben ook niet van plan dat vaak te doen. Ik vind gastartikelen namelijk ook niet zo leuk, omdat ik vind dat mijn blog mijn ding is en ik er dan ook artikelen op moet plaatsen.


Welk cijfer zou je je eigen blog geven?
Een 7. Ik ben ontzettend trots op en blij met de lay-out en ik vind ook dat als ik artikelen schrijf, dat die op zich goed in elkaar zitten. Ik zou het zelf ook leuk vinden om te lezen. Een minpuntje vind ik dat ik niet altijd evenveel tijd heb, ook met mijn opleiding, en ik daardoor niet altijd even trots ben op mijn artikelen en er soms te lang geen artikel online komt.

Verdien je geld met bloggen? 
Nee. Ik ben wel al een tijdje aan het nadenken of ik misschien advertenties op mijn blog zou willen, maar daar ben ik nog niet over uit. Het zou me wel heel leuk lijken om er ook echt geld mee te verdienen, want dan word je ook echt beloond voor wat je doet. Buiten dat vind ik het bloggen ook prima als ik er geen geld mee verdien, ik doe het ten slotte voor mijn plezier.

Heb je mensen leren kennen door het bloggen?
Hmm, niet echt leren kennen. Ik heb wel eens contact met andere bloggers, maar meer dan wat reacties of iets dergelijks is het meestal niet. Eigenlijk is dat best jammer, want ik zie zoveel blogs die ik leuk vindt, dat het ook wel leuk is om ervaringen of ideeën te bespreken met elkaar. Ik sta trouwens altijd open voor nieuwe contacten of vriendschappen dus stuur me gerust een berichtje haha!


Wat vind je van persoonlijk bloggen? Waar let je op bij de informatie die je deelt op je blog? 
Ik vind persoonlijk bloggen belangrijk. Ik vind het leuk om over mijn eigen ervaringen te praten en moet me soms inhouden om geen dagboek van mijn blog te maken. Ik zou namelijk zo een artikel kunnen schrijven over iets wat ik meegemaakt heb. Natuurlijk is er wel een grens, je gaat niet je hele levensverhaal of persoonlijke gegevens op je blog gooien, maar ik vind dat de lezers best mogen weten hoe jij persoonlijk in elkaar zit.

Wat vind je een nadeel aan bloggen, als je iets zou moeten kiezen? Of: heb je wel eens iets minder leuks meegemaakt door je blog?
Ik denk dat het sowieso niet altijd rozengeur en maneschijn is, overal zitten wel nadelen aan. Bij bloggen is dat het feit dat je er echt goed voor moet gaan zitten, wil je een goed artikel online krijgen. Tijd is dus heel belangrijk en dat heb ik ook niet altijd. Vandaar dat ik ook niet altijd elke dag een artikel online krijg, ook al zou ik dat heel graag willen. Ik wil dat ik ook gewoon een goed artikel schrijf, dat niet afgeraffeld is. Je ziet namelijk meteen het verschil of iemand veel of weinig tijd in zijn artikelen stopt en dat is zonde, dan kun je beter een dag niks plaatsen.

Waardoor blijf jij hangen op een blog en wanneer klik je weg?
Ik blijf hangen als een blog een leuke lay-out heeft en als het gaat over iets dat me interesseert, dus beauty of lifestyle. Ik vind het ook belangrijk dat een blog persoonlijk is, dus geen blog waar alle foto's van internet komen en alle artikelen van internet zijn geplukt. Dat vind ik jammer, ik vind het veel leuker als iemand ook zelf zijn mening en ervaringen deelt. Daarom vind ik het ook leuk als een blog veel reviews geeft, dan heb je er ook echt wat aan om het te lezen.


Denk je nog lang door te gaan met bloggen en hoe zou je blog zich dan ontwikkelen, volgens jou? Wanneer zou je stoppen?
Ik denk dat ik wel nog een lange tijd door zal gaan. Ik heb hier al veel tijd en energie in gestoken en dat ga ik niet zomaar weggooien. Ik vind het nog steeds even leuk. Ik hoop dat mijn blog dan nog uitgebreider wordt en ik meer tijd en materialen heb om ook veel meer persoonlijke artikelen te schrijven, zoals reviews of tutorials, want dat vind ik het leukste om te doen. Ik zou denk ik stoppen als ik merk dat ik andere verplichtingen niet na kan komen. Als mijn school bijvoorbeeld in gevaar komt of als ik het gewoon allemaal niet meer volhoud om bij te houden.

Zou je je blog verwijderen voor 50.000 euro?
Over deze vraag heb ik al nagedacht sinds dat ik hem voor het eerst las. Ik vind het erg lastig. Ik ben heel trots op mijn blog, maar ik denk dat het toch nog niet zo succesvol is dat het 50.000 euro waard is. Dus in dat opzicht zou ik hem wel verwijderen, ook al voel ik me er heel slecht over nu ik dit getypt heb haha!

Welke dingen gebruik jij om te bloggen? 
Mijn mobiele telefoon of camera, waar ik mijn foto's mee maak, mijn laptop waar ik mijn artikelen op typ en de materialen, bijvoorbeeld make-up, die ik gebruik vóór mijn artikelen.

Ik heb mijn antwoord over dat ik graag uitgebreide en lange artikelen schrijf behoorlijk waargemaakt. Mijn antwoorden zijn lang, maar ik heb wel alles gezegd wat ik wilde zeggen en vond het erg leuk om deze tag in te vullen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten