zondag 10 januari 2016

'DIY' Quoteboekje

Ik zet DIY even tussen aanhalingstekens, omdat ik denk dat het niet een ontzettend uitdagende DIY is. Toch vind ik dit zelf altijd erg leuk om te doen, omdat je het niet in één keer af hebt (meestal dan). Ik ga namelijk een quoteboekje maken. Eerst deed ik dit altijd gewoon in een schriftje, maar het is eigenlijk net zo leuk om het in een mooi boekje te doen.

Wat heb je nodig?

- Een (leuk) notitieboekje. Ik kocht de mijne bij de Action voor ongeveer 1 euro. 
- Gelpennen
- Washi tape

Stap 1 

Zoek (eventueel op internet) quotes die jij mooi of inspirerend vindt. Het mogen er best veel zijn, aangezien je zo'n boekje niet snel vol hebt. Het is ook leuk dat je steeds weer nieuwe quotes bij zoekt, in plaats van dat je het hele boekje in één keer vol schrijft. 

Stap 2

Schrijf nu de quotes die jij gevonden hebt met de gelpennen in je notitieboekje. Doe het wel ongeveer zo, dat je tussen elke quote een paar regels openlaat en dat dat ongeveer gelijk is met de quotes op de rechterpagina, zodat je als het ware één lijn onder de quote op elke pagina krijgt. Dit heb ik op het voorbeeld hieronder ook alleen maar bij de bovenkant gedaan, maar het ziet er wel mooier uit dan de rest.

Stap 3

Als je dan een pagina vol hebt geschreven, kun je met de Washi Tape aan de gang. Zoals ik net al zij is het dus het mooiste als je die washi tape in één lijn door kan trekken, zo ziet het er lekker overzichtelijk uit. Dat heb ik op het voorbeeld ook niet helemaal gedaan, dus je kunt ook kijken wat jij zelf het mooiste vind. Het is ook extra leuk om op elke pagina of bij elke regel weer een andere kleur washi tape te gebruiken. Dat ziet er extra vrolijk uit! 

En dat was het alweer. Ik zei het aan het begin al, het is een beetje een simpele DIY, maar ik word er toch erg vrolijk van om het te doen. Dit is ook onwijs leuk om terug te zien en te lezen als je je even een beetje down voelt. Ik hoop dat jullie het leuk vinden! 

1 opmerking:

  1. Oh, heel leuk gedaan. Ik ben helemaal into quotes, dus dit is echt iets voor mij :)

    BeantwoordenVerwijderen