donderdag 14 januari 2016

Tekenen van punt tot punt voor volwassenen

Toen mijn vriend aan mij vroeg wat ik graag wilde hebben voor Sinterklaas, hoefde ik niet lang na te denken. Ik wilde namelijk al een tijdje een 'tekenen van punt tot punt voor volwassenen' boek. Zelf kocht ik hem niet, omdat het niet zoiets is wat je snel zelf gaat kopen. Anyway, ik hoopte er heel erg op en gelukkig kreeg ik het ook van hem! Ik doe er zoveel mee, dat het me wel leuk leek om er een artikel over te schrijven!


Het leuke aan dit boek is, dat het aan de ene kant heel nostalgisch voelt. Ik krijg echt flashbacks van vroeger waarin ik in zo'n kleurboek 10 puntjes aan elkaar verbond door lijntjes. Aan de andere kant, is dit eigenlijk veel meer dan dat. Elke tekening bestaat uit minstens 300 puntjes en daar ben je dus wel even zoet mee. Het is soms nog best zoeken naar elk puntje, maar dat maakt het dan ook weer leuk.

Bij die tekeningen van vroeger zag je vaak van tevoren al wat het werd. Soms stond er zelfs al een gezicht in en hoefde jij alleen de lijnen van het lichaampje te tekenen. Dat is bij dit boek absoluut niet zo. Het duurt bij mij soms wel tot punt 200, voordat ik ongeveer kan gokken wat het gaat worden. Dit is ook wel weer heel leuk, omdat ik  bij elke tekening weer onwijs nieuwsgierig ben wat eruit gaat komen. Bij de eerste paar lijnen heb je echt nog geen idee en ineens verschijnt er iets beeldend. Dat is een erg leuk gevoel!


Ik vind dit boek erg fijn door de ringband. Zo kun je hem makkelijk dubbelvouwen en gewoon lekker op de bank gaan zitten tekenen. Ook is dat heel handig, omdat je een liniaal vaak nodig hebt. Ik doe het ook wel eens uit de losse pols en bij de korte lijntjes is dat soms ook mooier, maar vooral bij de langere lijnen ziet het er al snel slordig uit als je het zonder liniaal doet. Dat is dan ook wel een aanrader! 

Van The Beatles tot een stierengevecht en van een danseres tot een mooi gebouw, er staan heel veel verschillende tekeningen in met ieder minstens 300 puntjes die je aan elkaar moet verbinden. Het is echte bezigheidstherapie, ik word er super rustig van. Eigenlijk hetzelfde gevoel dat je krijgt met de kleurboeken voor volwassenen, maar dan toch net iets anders. Hier ben je net wat meer aan het nadenken, omdat je steeds weer op zoek bent naar het volgende puntje. Soms heb je die meteen gevonden en soms duurt het even. 

Het is naar mijn idee echt een aanrader! Ik ben er onwijs blij mee en ik vind het super leuk om te doen. Als je de kleurboeken voor volwassenen leuk vindt, dan is dit ook echt iets voor jou! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten