maandag 18 januari 2016

Happy list

Een tijdje geleden maakte ik hier wel eens een artikel over, maar ik ben het een beetje vergeten. Het ging er vooral over dat ik een soort lijst ging maken van dingen die me blij maken. Ik denk namelijk dat we soms een beetje teveel kijken naar de dingen die niet leuk zijn of die niet goed gaan, maar het is eigenlijk veel beter voor je eigen gevoel om te kijken naar dingen die wél goed gaan of die wel leuk zijn. Vandaag dus een persoonlijk artikel, want ik ga met jullie de dingen delen waar ik blij van wordt.


Ik heb nog geen enkele herkansing gehad voor mijn opleiding
Ik ben altijd onwijs bang dat ik dingen niet haal op school en ik heb er ook veel stress van. Maar eigenlijk heb ik nog nooit een onvoldoende gehaald. En als ik dan een onvoldoende haalde, dan mocht ik het compenseren, waardoor het alsnog goed was. Ik heb nog nooit een herkansing gehad en dat kunnen niet veel mensen bij mij op school zeggen!

Ik ga dit jaar eindelijk een keer alleen op vakantie
Er is nog niks geboekt en er staat nog niks vast, maar waarschijnlijk ga ik dit jaar voor het eerst met mijn vriend op vakantie, of in ieder geval een paar daagjes weg. Ik wilde dat eigenlijk vorig jaar al, maar toen kwam het er niet van. Dit jaar wil ik het vast en zeker doorzetten en het maakt me al onwijs blij als ik er alleen al aan denk!


Het gaat steeds beter met mijn 'zelfvertrouwen'
Ik ben er lang van overtuigd geweest dat ik een soort van 'sociale angststoornis' had. Natuurlijk is dat al meteen een negatieve gedachtengang, maar toch voelde het voor mij zo. Nu gaat het steeds beter met me en merk ik dat ik mezelf steeds meer en meer op de voorgrond durf te zetten. Dat geeft een erg positief gevoel en daar word ik dus blij van!

Het word kouder en dat betekent misschien sneeuw!
Als er iets is wat ik leuk vind in de winter, dan is het sneeuw. Ja, erdoorheen fietsen en vertragingen vind ik ronduit kut, maar het is zo gezellig! Ik word echt blij als ik alleen al even naar de sneeuw kan kijken!

Oke, mijn blije lijst is iets korter dan ik van tevoren gehoopt had, maar toch gaf het me wel een beetje een positieve 'vibe' om het allemaal op een rijtje te zetten.

Waar wordt jij blij van?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten