dinsdag 4 augustus 2015

Beauty Essentials make-up spons

Ik gebruik voor mijn gezichtsmake-up eigenlijk altijd iets anders. De ene keer pak ik een spons, de ene keer een plat sponsje en de andere keer gebruik ik gewoon mijn vingers. Eigenlijk is dat misschien wel het minst hygiĆ«nisch, maar ik vind het wel makkelijk werken, omdat je zo in elk hoekje kan komen. Toch werd ik nieuwsgierig toen ik deze make-up spons zag liggen in de Kruidvat. Door zijn gekke vorm was ik eigenlijk toch wel heel benieuwd of dit ook echt fijn zou werken. Hij was nu in de opruiming, dus vandaar dat ik hem een kans gaf. In dit artikel mijn eerste indruk van deze make-up spons. 


Allereerst vind ik hem er leuk uit zien. Hij heeft een leuke vorm en het kleurtje is ook leuk. Als je hem uit de verpakking haalt, voelt hij ook nog eens heel fijn. Eigenlijk net zo'n ding om de hele dag in te gaan zitten knijpen. Daar is het natuurlijk niet voor bedoeld.

Het is de bedoeling dat je hier, volgens mij, je foundation en/of concealer mee kunt doen. Misschien ook nog poeder, maar dat lijkt me niet erg handig met zo'n ding. Ik ben trouwens benieuwd hoe fijn het werkt, aangezien het zo'n gekke vorm heeft.


Ik heb op internet een beetje opgezocht hoe je zo'n ding het beste kan gebruiken, ik wil hem natuurlijk wel goed kunnen reviewen. Daarom heb ik hem om te beginnen nat gemaakt, zodat hij wat uitzet en wat luchtiger wordt. Dat schijnt fijner te werken namelijk. Daarna heb ik mijn foundation in een soort 'puntjes' verdeelt op mijn gezicht en het met de spons verdeeld door middel van deppen.

Ik merkte dat vooral op mijn voorhoofd en wangen het fijn werkte, omdat het daar snel 'geblend' werd. De onderkant werkt daar heel fijn dus dat is makkelijk. Wat wel wat minder was, was bijvoorbeeld de stukken bij je ogen en je neus. Dat is toch wat preciezer werk en ondanks dat er een puntje aan deze spons zit, vond ik dat toch handiger om met mijn vingers te doen dan met zo'n spons.

Over het algemeen is het dus best een handig ding. Vooral op mijn voorhoofd en wangen vind ik hem handig, maar voor de preciezere stukjes gebruik ik denk ik toch liever mijn vingers. Nu was deze afgeprijsd, dus had hij een ideaal prijsje om hem een keer te proberen!

Deze make-up spons kostte nu €1,50 bij Kruidvat.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten