vrijdag 21 augustus 2015

DIY Memory Jar

Ik kreeg dit een tijdje terug voor mijn verjaardag van een hele goede vriendin van me. Ik vond het zo'n onwijs leuk idee, dat het me wel leuk leek om het met jullie te delen. Ik kreeg namelijk een 'Memory Jar'. Het idee is eigenlijk gewoon een glazen pot, waarin allemaal kleine briefjes zitten waar herinneringen opstaan die we samen hebben meegemaakt. Het is onwijs leuk om die briefjes te lezen, vooral omdat je ze niet zelf hebt geschreven. Echt een leuk idee om cadeau te geven aan iemand met wie je al veel herinneringen hebt! Daarom ga ik vandaag aan jullie laten zien wat er allemaal in deze 'Memory Jar' zat en hoe je die dus zelf kan maken!




Wat heb je nodig?
- Een pot (deze komt van Hema)
- Papier om briefjes van te knippen
- Lintjes om om de briefjes te doen
- Schaar
- Oude tijdschriften waar in geknipt mag worden
- Stift
- Pen


Hoe maak je het? 
De pot kun je een leuke versiering geven. Bij mij staat er op de bovenkant 'weet je nog dat...' geschreven en dat is heel leuk, omdat elk briefje die zin aanvult. Verder kun je hem natuurlijk versieren met stikkers, lintjes, stiften, noem het maar op. Gewoon zoals jij het leuk vindt!

Vervolgens ga je de briefjes maken. Knip van papier kleine briefjes, zoveel ruimte als je nodig hebt en schrijf daar herinneringen op. Dit kan van alles zijn, grote herinneringen, kleine herinneringen, het is allemaal even leuk. Vervolgens kun je op de achterkant van het briefje een plaatje plakken uit een oud tijdschrift wat met de herinnering te maken heeft. Ben je bijvoorbeeld ooit samen gaan zwemmen en was dat onwijs leuk? Dan knip je uit het tijdschrift bijvoorbeeld een plaatje van iemand in een bikini. Laat je fantasie vooral de vrije loop, want het moet toch iets persoonlijks zijn!

Als laatste doe je dan om elk papiertje een lintje en stop je ze één voor één in de pot, zorg er dus voor dat het er niet teveel zijn, anders moet je er misschien een paar weg doen. Dan doe je de deksel erop en kun je hem nog leuk inpakken. Klaar om cadeau te geven!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten