vrijdag 2 januari 2015

DIY: memobord

Ik vind DIY's altijd zo ontzettend leuk om te zien of om te doen, maar ik heb er stiekem nog nooit eentje zelf gemaakt. Toch wilde ik dit heel graag eens doen en dit is het eerste artikel met een DIY op mijn blog.

Mijn schoonzus had dit op internet gezien en zij wilde het gaan namaken. Toen ik bij mijn vriend was heb ik dat samen met haar zitten doen en hebben we er allebei een gemaakt. Vandaag ga ik jullie de mijne laten zien en uitleggen hoe ik hem gemaakt heb!


Wij hebben eerst wat oude kleren uitgezocht, van mijn schoonfamilie dus, die weg kon. Die stof heb ik hier gebruikt als achtergrond en als 'zakje'. Je knipt dan van een kledingstuk een grote rechthoek, iets groter dan dat het canvas doek is en dat span je er dan als het ware omheen, om het vervolgens aan de achterkant vast te nieten.

Daarna ben ik begonnen met het zakje te maken. Het is niet echt een 'zakje' zoals ik gewild had, omdat het denk ik nog vrij moeilijk is om er iets in te doen, ik ben dan namelijk bang dat hij uit elkaar valt. Hierbij heb ik ook een reep stof geknipt, in mijn geval met pailletten en die aan de achterkant vastgeniet, zodat je onder al een soort zakje krijgt.

Vervolgens heb ik lint gebruikt om het nog wat te verstevigen. Je kunt op de foto een beetje zien waar ik de lintjes heb bevestigd, ook weer met nietjes aan de achterkant. Bij de middelste onder bij het zakje heb ik het met een punaise vastgezet, omdat je in het doek zelf niet kunt nieten.


Je kunt dan dus achter de linten papiertjes doen, dat heb ik op deze foto even gedaan met bonnetjes, omdat ik niks anders bij de hand had.

Ik vind dit een hele leuke DIY en ook al gebruik ik het bord niet, dan vind ik hem alsnog leuk om gewoon ergens neer te zetten. En daarbij was het knutselen alleen al erg leuk en gezellig!

7 opmerkingen:

  1. Leuk blog heb je hoor! DIY's moet je vaker doen. Erg leuk om te zien, en het ziet er nog mooi uit ook! :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ahhh dankjewel! Ja ik wil het ook vaker doen, maar ik heb niet zo vaak inspiratie voor leuke ideeën haha! Maar bedankt in ieder geval!

      Verwijderen
  2. Ik heb ook zo´n moodboard gemaakt. Ik had alleen veel meer lintjes over het board geplaatst en in de kruising prik je dan punaises.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oeh leuk! Ik wilde er ook wel meer lintjes bij doen, maar het lint was op haha!

      Verwijderen