dinsdag 20 januari 2015

Irritaties in de trein

Ik ga vandaag even iets heel anders doen. Ik reis elke dag voor school met de trein en door mijn lange afstandsrelatie, zit ik ook regelmatig een lange tijd achter elkaar in de trein. Vandaar dat ik op het idee kwam om eens mijn irritaties in de trein met jullie te delen. Het lijkt me leuk dit eens te proberen en ik heb een hoop irritaties die ik graag met jullie zou delen. Ik houd helemaal niet van klagen, maar ik vind dat het af en toe toch wel eens mag.



1. Vertragingen
Dit is een veel voorkomende, maar de vertragingen bij de NS zijn echt om te huilen. Prima dat er iemand voor de trein springt, dat is heel erg, maar dan hoeft het toch geen 4 uur te duren voordat er eens bussen worden ingezet?

2. De zitting 
Begrijp me niet verkeerd, ik heb respect voor alle soorten mensen, maar soms erger ik me toch zo aan bepaalde mensen in de trein. Je hebt bijvoorbeeld van die mensen, die hun tas op de stoel aan de raamkant zetten en zelf aan de gangpad kant gaan zitten. Dit is natuurlijk helemaal prima, maar soms is die trein zo vol, dat het heel vervelend is als jij stug blijft zitten met je 'ik wil niet dat er iemand naast me komt zitten'-houding.


3. De stiltecoupé 
Ik heb na een drukke dag school, of soms heb ik er gewoon zin in, heel erg behoefte aan rust. Dan is het dus heel vervelend als jij in de stiltecoupé een lekker luid gesprek met diegene aan de andere kant van de telefoon gaat voeren. Is het echt teveel gevraagd om even een coupé verder te gaan zitten? Dit geldt trouwens ook voor mensen die luid gesprekken gaan zitten voeren in de stiltecoupé (dit vindt ik in de gewone coupé's al irritant).

4. Mensen die vinden dat ze als eerste de trein uit mogen
Ik heb er echt een hekel aan, als er mensen zijn die op een stoel zitten, maar zodra de trein stopt iedereen aan de kant duwen om zo snel mogelijk uit die trein te zijn. Hey weet je, als jij zo graag snel de trein uit wil zijn, dan ga je maar lekker bij de deur staan. Dan kunnen andere mensen zitten en ben jij snel de trein uit, win-win toch?

Ik denk dat ik voor nu wel even mijn irritaties heb gehad. Het voelt wel even lekker opgelucht om zo even je frustraties te kunnen uiten haha, maar ik hou toch echt niet van klagen.

Wat vind jij irritant aan het openbaar vervoer? 

2 opmerkingen:

  1. Herkenbaar! Ik vind het irritant als mensen de behoefte voelen om te roepen, je kunt ook normaal praten hoor.

    BeantwoordenVerwijderen