maandag 30 juni 2014

Bakken: Appeltaart

Ik zag een pakje appeltaartmix in de kelder liggen en besloot die te gaan maken. Ik vind bakken altijd erg leuk en appeltaart is natuurlijk ook erg lekker, dit heb ik ook al een aantal keer vaker gemaakt. In dit artikel zal ik uitleggen hoe ik het gemaakt heb!




Wat heb je nodig?
- Bakmix appeltaart (ik weet alleen niet welke ik gebruikt heb, oeps!)
- 175 gram boter
- 1 ei
- 4 appels
- 50 gram suiker
- 75 gram rozijnen
- 3 theelepels kaneel


Wat moet je doen?
Kneed een deeg van de mix, boter en 2/3 van een opgeklopt ei (de rest heb je later nog nodig). Vervolgens bekleed je met 2/3 van het deeg de ingevette bakvorm (de rest heb je later nog nodig). Vervolgens snijd je de appels in kleine stukjes, doe je die samen met de rozijnen in een kom en daar doe je de kaneel en de suiker bij. Vervolgens doe je deze mix in de baxvorm op het deeg. Als laatste gebruik je het overige deeg om een mooi ruitjespatroon op de taart te maken en de rest van het ei om de taart aan de bovenkant in te smeren.


Daarna zet je de taart voor 1 uur en 10 minuten in de oven op 170 graden. Daarna moet je hem wel even laten afkoelen voordat je hem uit de springvorm haalt, anders valt hij uit elkaar. 


En tadaa! Dan is je taart klaar! Ik vind die van mij erg mooi gelukt, hij is zo mooi bruin! Laat me weten als je het recept gebruikt hebt en of het jou ook gelukt is! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten