vrijdag 20 juni 2014

Recept: Mandarijnen kwarktaart

Zoals jullie waarschijnlijk al gezien hebben in mijn photodiary, heb ik vorige week donderdag een kwarktaart gebakken. Ik vond hem aardig goed gelukt en omdat het niet heel moeilijk is om te maken dacht ik dat het wel leuk was om het met jullie te delen. Vandaag zal ik daarom het recept voor deze taart geven.

Wat heb je nodig?
- 1 springvorm 
- 1 bakje magere kwark van ongeveer 450 gram (ik gebruikte volgens mij 500 gram)
- 2 zakjes klop klop of 1/4 liter slagroom (ik gebruikte klop klop)
- 2 eiwitten (dus het eigeel en het eiwit scheiden)
- 1 blikje mandarijntjes
- 6 tot 8 blaadjes gelatine
- 1 groot pak lange vingers (ik gebruikte 30 lange vingers)

Wat moet je doen?
Allereerst smeer je boter op de springvorm en strooi je er wat paneermeel overheen. Daarop leg je iets meer dan de helft van de lange vingers, met de suikerkant naar onderen. 


Vervolgens beginnen we met de kwark. 
Allereerst moet je het eiwit stijfkloppen, het moet een soort schuim worden. Daarna doe je hetzelfde met de klop klop of de slagroom. Daarna moet je de kwark losslaan. 
Het sap van de mandarijnen doe je in een pannetje en daar smelt je de gelatineblaadjes in. Dit kun je eventueel op een laag pitje doen, dat heb ik wel gedaan. 
Vervolgens meng je de gelatine met de kwark en schep je voorzichtig de klop klop en het eiwit erdoor. Daarna doe je er nog mandarijntjes bij. 


Dan giet je ongeveer de helft van de kwarkmassa over de lange vingers en daarop leg je de rest van de lange vingers. Vervolgens de rest van de kwark erop en dan moet het 4 uur in de koelkast staan. 

En dan is hij klaar om op te eten! 

Bron recept: http://www.smulweb.nl/recepten/1137222/Slanke-kwarktaart-van-sonja-bakker

Wat vind je van dit recept?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten