vrijdag 6 juni 2014

Review: Catrice foundation & concealer

Een tijdje geleden heb ik bij de Kruidvat foundation en concealer van Catrice gekocht, deze hebben toen ook in een shoplog gestaan. Ik had deze nog nooit gebruikt en ik wilde graag eens iets anders proberen. Eerst gebruikte ik namelijk alleen foundation van de Hema. Aangezien ik hem nu een paar weken heb, leek het me wel leuk om hem te reviewen voor mijn blog, want ik weet nu ook precies hoe hij werkt en wat ik er van vindt!

De 'verpakkingen' zijn over het algemeen heel simpel, maar zeker niet lelijk. Wat ik bij deze foundation vooral zo fijn vind, is dat je ziet hoe ver hij al leeg is (zoals je ook een beetje op de foto ziet). Bij mijn vorige foundation was dat niet en ik vind het toch wel een erg groot voordeel. 



De concealer

De concealer vond ik er al erg mooi uit zien door de spiegel-achtige buitenkant. Als je hem open maakt, eerst snapte ik de verpakking niet helemaal, krijg je en soort klein kwastje waar nog niks aan zit. Als je draait aan de onderkant, komt er vloeistof uit dat kwastje en kun je de concealer dus aanbrengen. Op zich vond ik dit een best handig systeem, ik had nog nooit zo'n concealer gehad. 

De kleur paste precies bij mijn huidskleur en daardoor dekte hij ook vrij goed. Omdat ik eigenlijk altijd wallen heb, ook als ik niet moe ben, is concealer toch wel een belangrijk product voor mij. Hoewel deze concealer mijn wallen niet volledig wegwerkt, dat is wel een beetje jammer, wordt het wel een stuk minder. Het enige nadeel is dat na een paar uur het lijkt alsof hij een beetje is weggetrokken en dan zie je mijn wallen weer een stuk beter. Buiten dat vind ik het over het algemeen een fijne concealer en denk ik dat ik hem zo weer zou kopen. 



De foundation

Zoals ik eerder al zei, vind ik deze foundation alleen al fijn omdat je kan zien hoe vol hij nog zit. Dat heb ik hiervoor nog niet gehad en dat is toch wel een groot pluspunt voor mij. Ik had hiervoor ook altijd een tube waar de foundation dan uit kwam, maar zoals hier vind ik een pompje toch ook wel erg handig. 

Deze kleur paste ook precies bij mijn huidskleur en ik vind het fijn dat ik er geen masker effect van krijg, het is niet dat je foundation-laag meteen opvalt. Hij dekt ook erg goed, je hoeft geen 2 lagen op te doen om een goed dekkend effect te krijgen. Aan deze foundation heb ik eigenlijk niks negatiefs aan te merken, ik vind hem erg fijn en zou hem zo weer kopen! Ik kan hem dus ook zeker aanbevelen. 

Over het algemeen ben ik dus erg tevreden over deze foundation en concealer. De concealer had iets beter mogen dekken, maar dat komt ook wel omdat er bij mij veel 'gedekt' moet worden. Ik zou ze allebei zeker aanbevelen! 

De concealer kost €3,99 en de foundation €6,59. Ik heb deze allebei gekocht bij de Kruidvat. 

Welke foundation/concealer gebruik jij? 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten