donderdag 8 mei 2014

Dagje Efteling!

Gisteren had ik mijn 'laatste schooldag' voor de eindexamens en dat werd gevierd doordat we gezellig een dagje naar de Efteling zijn geweest. Nu is dat al mijn favoriete pretpark, dus ik had er erg veel zin in!

Het eerste wat ik zo mooi vind aan de Efteling, is als je het pad van de parkeerplaats naar de ingang oploopt, je ziet het huis van de vijf zintuigen liggen en dat vind ik zo'n mooi gezicht! Ook hoor je die mooie Efteling sfeermuziek op de achtergrond en daar word ik meteen al helemaal blij van! 


Vanwege de regen zijn we als eerst in de Fata Morgana gegaan, een attractie met een Oosterse uitstraling waar je met een bootje doorheen vaart. Heel mooi! Daarna was het weer beter en besloten we maar even alle achtbanen te doen, voor het geval het weer zou gaan regenen. Ik ben voor het eerst in Joris en de Draak geweest, wat een leuke achtbaan! Hij ging wel een stuk harder dan ik verwacht had, maar ik vond het idee van een wedstrijd tussen twee achtbanen erg leuk (we hadden alleen helaas verloren). Later zijn we naar de Vogelrock en Carnaval Festival geweest, wat ik ook twee leuke attracties vind. 


Als laatste zijn we nog naar de Droomvlucht en Villa Volta geweest. Droomvlucht blijft een van mijn favoriete attracties, ik vind het zó mooi! Het was ook helemaal niet druk, terwijl dat normaal wel vaak is bij dat attractie. De Villa Volta blijft ook een van mijn favoriete, het is zo origineel. Ik word er wel snel duizelig van, maar dat komt ook wel omdat het eigenlijk zo raar is wat er daar gebeurt. 

Ik blijf de Efteling zo leuk vinden, niet alleen om de leuke attracties, maar ook om de sfeer die er is. Het is zo leuk en gezellig aangekleed dat het alleen al leuk is om er doorheen te lopen. Daarnaast vind ik de muziek en de verhalen die bij elk attractie zijn bedacht ook zo leuk! Het was zeker een geslaagde dag! 

Wat is jouw favoriete attractie in de Efteling?



Geen opmerkingen:

Een reactie posten