zaterdag 24 mei 2014

Nail art tutorial: Glitter french manicure!

Omdat ik het stiekem toch heel leuk vind om mijn nagels te doen en daar vroeger heel veel mee bezig was, besloot ik om vandaag eens een nail-art tutorial te doen! Ik vind deze manier van mijn nagels doen altijd erg mooi en vrij simpel dus leek het me leuk om te laten zien hoe ik dit doe!



Stap 1 
Ik begin met, waar je altijd mee moet beginnen, een basecoat aan te brengen. Dit zorgt ervoor dat eventuele ribbeltjes of deukjes niet meer zichtbaar zijn door de nagellak heen. Ook beschermt het je nagels tegen uitdrogen of verkleuren. 
Ik heb hier een nail art base coat van Essence gebruikt, die doet het altijd goed vind ik. 


Stap 2 
Vervolgens breng ik een 'french pink' kleur aan. Deze zorgt ervoor dat je nagels een beetje een nep-nagel effect krijgen en mooi egaal zijn. Het dekt niet goed en het kan er soms wat slordig uit zien, maar bij het eindresultaat valt dat niet meer op. 
Ik heb hier de Pro white rosé van Essence gebruikt. 


Stap 3
Het volgende wat ik doe, is een glitterrandje aanbrengen. Het makkelijkste is om een transparante, zilvere glitterlak te gebruiken en die aan te brengen op het bovenste stuk van je nagels (het 'witte' randje is een makkelijk 'sjabloon'. Je kunt er eventueel nog een nagellak met wat grovere glitters aan toevoegen, voor een extra glittereffect. 
Ik heb hier een zilvere glitterlak van Gosh gebruikt. 


Stap 4
Het laatste wat je doet is een topcoat aanbrengen. Hierboven heb ik niet de goede topcoat gebruikt, deze geeft een beetje een 'waas' over je nagels en daardoor ziet het er een beetje raar en onduidelijk uit. Normaal zorgt topcoat ervoor dat er een mooie glans op je nagels komt en daarmee is je glitter french manicure klaar! 
Ik heb Quickdry topcoat van etos (geloof ik) gebruikt, maar hij is niet fijn vind ik. 

Hoe lak jij je nagels meestal? 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten