maandag 19 mei 2014

Tag: The fairytale tag!

Ein-de-lijk ben ik klaar met mijn eindexamens. Ik ben heel moe van al het leren en examens maken, maar ik heb eindelijk vakantie! Vandaar dat ik vanaf nu ook weer meer tijd zal hebben om te bloggen. Aangezien ik niet veel tijd heb gehad iets te bedenken en foto's te maken, ga ik vandaag een tag doen. 'The fairytale tag' om precies te zijn. Ik hou erg van sprookjes en ben dus ook erg benieuwd naar deze tag!


Rapunzel: Houd je ervan om buiten te zijn?
Ja, als het mooi weer is. De zon hoeft maar te schijnen en ik zit het liefst de hele dag buiten. In de regen of als het koud is ben ik minder graag buiten, omdat ik het niet graag koud heb of nat wordt. Maar het is natuurlijk altijd fijn om lekker in de warme zon een beetje bruin te worden!

De Wolf en de 7 geitjes: Ben je makkelijk voor de gek te houden?
Ik ben heel goedgelovig, maar ik weet niet of je me ook snel voor de gek houdt. Ik geloof snel dingen als iemand me iets vertelt, maar heb het ook wel weer snel door als iemand iets niet serieus bedoelt en dan kan ik er wel om lachen. Ik weet deze niet zo goed.

De Zeven Raven: Heb je zusjes of broertjes? Zo ja, hoe is je relatie met hen?
Ik heb een zusje van 14, bijna 15, en ik denk dat onze relatie op zich wel goed zit. We hebben natuurlijk nog al eens ruzie, maar ik denk dat de meesten dat wel hebben. Ik kan ook ontzettend met haar lachen en we doen regelmatig leuke dingen samen.


Doornroosje: Hoeveel uur slaap jij per nacht?
Dat ligt er een beetje aan. Op een schooldag slaap ik ongeveer 7/8 uur per nacht, en dat is goed denk ik? Maar in het weekend ben ik wel van het later opblijven en uitslapen en ik denk dat ik dan wel zo'n 9/10 uur per nacht slaap, soms wat meer, soms wat minder.

Belle en het Beest: Wat maakt een persoon mooi in jouw ogen? 
Ik ben altijd heel erg van het innerlijk. Ik denk dat ik in elk mens ook wel iets moois vind, tenzij het natuurlijk een slecht iemand is. Ik vind sowieso vriendelijke, attente en behulpzame mensen al heel snel 'mooie' mensen, omdat ik ook vind dat je voor anderen klaar moet staan (Heel cliché allemaal haha)

De Kikkerkoning: Wat vind jij walgelijk?
Zoals ik hierboven al een beetje beschrijf heb ik echt een hekel aan 'slechte' mensen. Neem bijvoorbeeld pesten, daar heb ik echt een ontzettende hekel aan. Ook discriminatie in elk opzicht vind ik verschrikkelijk. Ik kan echt niet tegen onredelijkheid.

Snow White Wallpaper 3,

Sjaak en de Bonenstaak: Welke planten staan er in jouw huis?
Eh... Ik weet eerlijk gezegd niet precies wat er allemaal in ons huis staat. Op mijn kamer heb ik een paar nepbloemetjes staan in een oud colaflesje. Verder vind mijn moeder het ook altijd erg leuk om te bloemschikken en staat er regelmatig een mooi bloemstuk op tafel. Daarnaast hebben we ook een paar nepplanten als decoratie, makkelijk te onderhouden!

De Gelaarsde Kat: Heb je huisdieren?
Ja! Ik heb 1 kat, een rode, en 2 honden, van het ras Finse Spits. De kat komt regelmatig op de stoel of op het bed in mijn kamer liggen. Met 1 van de 2 honden speel en knuffel ik graag, omdat het echt mijn maatje is. Het is een dochter van de andere hond en we hebben hem al sinds hij geboren is, bijna 2 jaar. Ik vond hem, haar eigenlijk, toen zó schattig dat ik meteen verliefd was!

Sneeuwwitje: Beschouw je jezelf als mooi?
Ik zou niet zo zeer zeggen dat ik mezelf mooi vind, maar eerlijk gezegd ben ik de laatste jaren best tevreden over mijn uiterlijk. Natuurlijk zijn er wel dingen waar ik minder tevreden over ben, mijn neus of mijn haar, bijvoorbeeld. Maar over het algemeen ben ik aardig tevreden als ik in de spiegel kijk.


Blauwbaard: Noem een zwakte in je karakter. 
Ik denk dat faalangst toch wel een grote zwakte is. Ik durf dingen vaak niet te doen, omdat ik bang ben dat het fout gaat of dat ik voor schut sta. Heel stom eigenlijk, maar daardoor vind ik het vaak moeilijker om iets te doen dan wanneer ik dat niet zou hebben. Verder kan ik ook heel lui zijn, en ongemotiveerd om dingen te ondernemen. Dat vind ik ook wel zwaktes in mijn karakter.

Pinokkio: Wat is je grootste wens? 
Mijn grootste wens op dit moment is slagen natuurlijk, daar hoop ik echt op! Maar als ik echt een levenswens moet noemen dan denk ik dat dat simpelweg gelukkig zijn is. Ik hoef niks speciaals of bijzonders te hebben, zolang ik maar gewoon gelukkig kan zijn met het leven zoals het is.

Roodkapje: Vertrouw je onbekenden snel? 
Eigenlijk wel. Ik vertel snel dingen die eigenlijk best persoonlijk zijn, tegen mensen die ik helemaal niet zo goed ken. Eigenlijk is dat ook wel een beetje een slechte eigenschap, omdat ik dus ook wel eens ooit iets kan zeggen wat misschien helemaal niet zo handig is om te zeggen.


Peter Pan: Wat is je (mentale) leeftijd?
Mijn leeftijd op dit moment is 17 en ik word 16 juli 18. Ik denk dat mijn mentale leeftijd wel wat jonger is. Ik vind mezelf niet echt volwassen en heb snel moeite met dingen zelf te doen, ik vraag al snel de hulp van anderen. Ik word ook nooit 17 geschat, altijd jonger, dus ik denk dat dat er ook wel een beetje mee te maken heeft.

De Sterrendaalders: Wat is je meest waardevolle bezit?
Ik heb niet echt iets wat veel geld waard is, maar als het gaat om waarde in de zin dat het veel voor mij betekent dan denk ik dat het foto's zijn. Heel cliché misschien, maar ik vind herinneringen erg belangrijk en vind het ook heel moeilijk om foto's weg te gooien. Als het bijvoorbeeld om een onzin foto die ik via WhatsApp gekregen heb, denk ik al 10x na voordat ik hem weggooi. Geen idee waarom maar ik hou gewoon van foto's.

Golden Mary & Pitch Mary: Ben je meer een lui persoon of werk je juist hard?
Lui. Ik hou er niet van om veel te doen en vind het heerlijk om gewoon lekker op de bank te liggen of rustig met mijn laptop dingen te doen. Daarnaast kan ik trouwens wel hard werken als er een bepaald doel achter zit, voor school bijvoorbeeld. Ik wil graag slagen en dan ben ik ook wel bereid er hard voor te werken, ook al doe ik dat liever niet.


De Stukgedanste Schoentjes: Vind je het leuk om naar feestjes te gaan?
Ja, ik vind het meestal erg gezellig en je leert ook weer nieuwe mensen kennen. De laatste tijd ga ik alleen niet meer zoveel uit.

De Nieuwe Kleding van de Keizer: Geef je veel om je kleding?
Ja, ik vind het belangrijk dat ik er goed uitzie en dat ik mooie kleren aanheb. Ik ben echter niet iemand die snel dingen weggooit als ik het niet meer mooi vindt of ontzettend veel koopt. Ik ben niet bereid veel geld uit te geven aan een kledingstuk, dan besteed ik dat geld liever aan iets anders.

Het Knappe Snijdertje: Vind je jezelf dapper/moedig? 
Ik denk van niet. Ik ben niet zo gauw iemand die uitdagingen aanneemt en vind het vaak eng om iets nieuws wat voor mij onbekend is te doen. Dus in dat opzicht vind ik mezelf eigenlijk best wel een watje.

De Prinses op de Erwt: Ben je gevoelig?
Ja! Heel erg zelfs, denk ik. Ik voel me erg snel gekwetst als iemand iets tegen me zegt en ik kan snel onzeker worden over mezelf. Daarnaast huil ik ook erg snel, soms ook als er eigenlijk niet eens écht iets aan de hand is. Het is niet dat ik het vervelend vind dat ik zo gevoelig of emotioneel ben, maar ik zou soms wel willen dat ik wat harder was en wat beter tegen kritiek of iets dergelijks kon.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten