donderdag 16 juli 2015

Hoera, 19 jaar!

Vandaag, 16 juli 2015, ben ik jarig en word ik 19 jaar. Ik kan me mijn verjaardag van vorig jaar nog als de dag van gisteren herinneren, dus het is echt een gekke gedachte dat het alweer een jaar geleden is. Ik vind verjaardagen altijd onwijs leuk en ik kan ook nog echt als een klein kind van mijn eigen verjaardag genieten.



Al sinds ik klein was vierde ik mijn verjaardag ook altijd op 16 juli, ik vind gewoon dat het op die dag moet. Ik nodig altijd mijn familie uit en soms heb ik ook wel eens vrienden uitgenodigd, maar ik vind het toch altijd fijn om lekker met mijn familie te zijn. Stiekem mis ik het wel een beetje om cadeautjes uit te pakken zoals vroeger, maar eigenlijk is het gewoon al leuk om de hele dag bezoek te krijgen en met familie mijn verjaardag te vieren.

Ik vind het ook gek dat ik al 19 word, dat klinkt echt al zo volwassen. Vroeger zag ik mensen van 19 ook al echt als volwassenen, maar als ik naar mezelf kijk, zie ik mezelf eigenlijk nog echt als een kind. Ik ben totaal nog niet zelfstandig en eigenlijk is dat misschien best erg, maar ik vind het ook nog wel fijn om me nog een beetje kind te voelen.

Het afgelopen jaar is natuurlijk ook erg bijzonder geweest. Ik ben begonnen aan een nieuwe studie en heb gisteren te horen gekregen dat ik ook echt mijn propodeuse heb gehaald. Toch best een gekke gedachte dat ik een jaar geleden nog verlegen en onzeker naar een nieuwe opleiding ging en dat ik nu gewoon in één jaar mijn propodeuse heb, ook erg bijzonder.

Dit artikel is eigenlijk gewoon een warrig verhaal geworden van alles wat er in mijn hoofd omging toen ik aan dit artikel begon. Ik begrijp het dan ook als het een beetje een vaag verhaal is, maar ik vond het ook wel eens leuk om zo'n verhaal te schrijven, even lekker mijn gedachtes met jullie delen. Vandaag ga ik lekker genieten van mijn verjaardag, met een zelfgemaakte taart, vlaai, veel hapjes, familie en vooral veel liefde :)

Wat doe jij meestal op je verjaardag?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten