zondag 5 juli 2015

Wat te doen in de zomervakantie?

De zomervakantie is natuurlijk erg fijn. Het is mooi weer, je bent lekker lang vrij en je hoeft even niet aan school te denken. Toch kan het ook wel eens minder leuk zijn, want je kan je natuurlijk gaan vervelen.

In dit artikel zet ik een aantal tips/ideeën op een rijtje die je kunt gaan doen in de zomervakantie. Ik ben zelf ook niet zo'n ondernemer, maar toch denk ik dat ik aardig wat leuke ideeën met jullie kan delen. Let's go!




Gratis dingen 
1. Een dagje stad (niet altijd gratis natuurlijk)
Dit is natuurlijk best voor de hand liggend, maar toch leuk om te doen. Ga eens met een vriendin, zus of moeder gezellig een dagje naar een stad waar je nog nooit bent geweest. Ik ben bijvoorbeeld pas één keer in Amsterdam geweest en dat is al zo lang geleden, dat ik er eigenlijk niets meer vanaf weet. Daarom dat ik daar deze vakantie graag nog een keertje naartoe zou willen.

2. Naar het strand
Duh, als er iets is wat lekker is als het mooi weer is, dan is het wel naar het strand gaan. Ik vind het ook altijd leuk om dit gewoon met het gezin te doen. Ik vind in de zee zwemmen namelijk ook erg fijn (zolang ik maar kan staan haha!). Ook is het op het strand vaak niet zo warm als in de rest van Nederland dus kun je lekker uitwaaien (en word je toch bruin ;)!

3. Picknicken 
Dit wil ik ook nog eens met een vriendin of zusje of vriend gaan doen. Picknicken is eigenlijk zoiets simpels, maar kan zo leuk zijn. Je neemt gewoon wat lekker te eten mee naar het park of het bos, of een of ander grasveld en dat ga je daar lekker opeten. Om het extra leuk te maken neem je een leuk picknickkleed en een picnickmand mee.


4. Fietstochtje
Ook al fiets je elke dag naar school en heb je er eigenlijk een enorme hekel aan: het kan onwijs relaxed zijn om lekker rustig te gaan fietsen als het mooi weer is. Dit is altijd gezelliger met z'n tweeën, maar alleen kan ook heel fijn zijn. Ik kan dan bijvoorbeeld over verschillende dingen nadenken en dat is onwijs rustgevend! Vooral door de natuur fietsen lijkt me erg fijn, dan hoef je ook niet zo op het verkeer te letten.

5. Moodboard maken
Dit is iets wat je kunt doen als het wat minder mooi weer is: een moodboard maken. Zoek je oude tijdschriften op of print wat mooie plaatjes uit en maak er een mooie collage van, waar jij vrolijk van wordt. Dan kun je hem ergens mooi ophangen, bijvoorbeeld in je slaapkamer en zo heb je, ook als het slecht weer is, toch ook een beetje zomer in je kamer!

6. Oude fotoboeken/videos kijken
Dit is ook iets wat je kunt doen als het slecht weer is. Ik heb best veel fotoboeken en ook videos die mijn ouders van ons hebben gemaakt van vroeger en ik vind het superleuk om ze nog eens terug te kijken, maar daar heb ik nu niet zoveel tijd voor. In de zomervakantie heb je daar natuurlijk wel tijd voor dus dat is de ideale gelegenheid om ze weer eens van zolder te halen!

7. Puzzelen
Hier ben ik laatst ook weer eens mee begonnen en ik vond het onwijs rustgevend. Ik had er op dat moment niet zoveel tijd voor, dus die puzzel heb ik nooit afgekregen. Maar zoals hierboven ook al een aantal keer stond: in de vakantie heb je hier wel tijd voor. Dus koop een moeilijke puzzel of haal er een van zolder en puzzelen maar!


Betaalde dingen
8. Een dagje naar een pretpark
Pretparken zijn natuurlijk een must in de zomervakantie. Vroeger gingen wij elk jaar in de vakantie naar een pretpark. Er zijn veel verschillende en ook verschillende prijsklasses, dus ga eens op zoek naar wat jij het leukste vindt!

9. Een dagje zwemmen
Dit kan als het mooi én als het slecht weer is. Bij mooi weer ga je naar een buitenzwembad en met slecht weer ga je naar een binnenzwembad. Dit vind ik in ieder geval altijd erg leuk om te doen.

10. Naar de bioscoop
Dit is er ook eentje voor als het wat minder leuk is. Ga gezellig met je vriendinnen, ouders of broers/zussen naar de bioscoop en kies een leuke film uit!

Wat vind jij leuk om te doen in de vakantie?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten