dinsdag 28 juli 2015

School essentials

Eigenlijk wil ik liever nog even niet aan school denken, nu het vakantie is. Toch ben ik er stiekem wel een beetje mee bezig en heb ik alvast wat nieuwe schoolspullen gekocht voor het volgende schooljaar. Ik ga dan naar het tweede jaar van het HBO, dus mijn schoolspullen zijn misschien wat anders dan op de middelbare school. Toch wil ik graag een artikel wenden aan de spullen die ik voor school gekocht heb, zodat iemand er misschien wat aan heeft! :)


Ik heb niet zoveel gekocht, omdat wij op school vooral gebruik maken van een laptop. Daar doe ik eigenlijk ook alles op, maar soms vind ik het ook wel handig om nog wat op papier te schrijven of om een agenda te hebben. Dat werkt toch iets makkelijker, vind ik.



Allereerst kocht ik een agenda. Vroeger kocht ik er altijd een van minstens €10, die er zo leuk mogelijk uit zag en waar ik veel in kon doen. Nu kocht ik er een bij de Action, die ik er ook wel leuk vond uitzien. Ik gebruik mijn agenda niet heel veel, maar omdat ik het toch wel handig vond om dingen eens op te schrijven, in plaats van te onthouden, besloot ik er toch een te kopen. 
Deze agenda heb ik gekocht bij Action en kostte geloof ik €1,79. 



Vervolgens kocht ik een notitieboekje. Ik merkte het afgelopen schooljaar dat er vaak dingetjes waren die ik wel moest onthouden, maar eigenlijk niet wist waar ik ze op moest schrijven. Daar is zo'n notitieboekje natuurlijk erg handig voor! Deze kan ik ook gebruiken om ideeën op te schrijven voor mijn blog, omdat ik onderweg altijd met leuke ideeën kom, maar ze thuis dan alweer ben vergeten. 
Dit notitieboekje komt van Action en kostte, volgens mij, €0,99.


Iets wat eigenlijk vrij vanzelfsprekend is, zijn pennen en markeerstiften. Ik vind het toch altijd fijn om belangrijke dingen op te schrijven, want zo onthoud je ze beter als je ze moet leren. Markeerstiften zijn dan weer handig om de belangrijkste dingen dan weer even aan te stippen, zodat het wat overzichtelijker blijft.
Deze pennen en markeerstiften komen, geloof ik, van Hema, maar ik weet niet meer hoeveel ze precies kostten.


Leuk, zo'n haar van mij erbij haha! Maar een USB stick is voor mijn opleiding ook onwijs handig. Ik heb verschillende mensen gehad dit jaar van wie hun laptop gecrashed is, dus dan is het handig als je belangrijke documenten op een usb stick hebt staan. Deze heb ik van papa gekregen en er kan iets van 8 gb op, dus dat is zeker genoeg! Ook handig, omdat ik vaak filmpjes moet inleveren! 


Vervolgens heb ik bij Hema ook een paar schriften gekocht, om aantekeningen en samenvattingen in te maken. Ik heb alle aantekeningen en samenvattingen op mijn laptop staan, maar het is ook wel handig om het nog eens op te schrijven, zodat ik het beter onthoud.


Deze map heb ik al een paar jaar en komt volgens mij van de Action. Hier stop ik belangrijke papieren in, dus dat is ook erg handig voor als ik iets moet bewaren! 

Welke schoolspullen heb jij al gekocht? 

1 opmerking:

  1. Ik heb voorlopig nog niets gekocht, ik moet sowieso nog wat typ-ex en post-its kopen maar verder heb ik het meeste gewoon -gelukkig- nog in huis, woehoe :D

    BeantwoordenVerwijderen